امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد
امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد

مشهد_خط شرق_ رییس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت در مشهد گفت: امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد. باید مشخص شود که چگونه از فرد بیمه شده حمایت شود.


رییس مجلس شورای اسلامی در دومین همایش ملی تجلیل از خیرین سلامت در مشهد، که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد با اشاره به اینکه، خیران در حوزه های سلامت، آموزش، اشتغال و کار و خانواده برای جامعه بسیار مهم و برجسته هستند گفت: حضور خیران و نیروهای مردمی در تجهیز بهداری رزمی در دوران دفاع مقدس و رسیدگی به مجروحان در پشت جبهه مهمتر از مهمات جنگی بود، و نیز در دوران کرونا دوباره خیران و امدادگران به میدان آمدند و در روزهایی که حتی برای تامین ماسک مشکل داشتیم به سرعت و با کمک آنها از تولید واکسن تا تامین تجهیزات پیشرفتهای زیادی حاصل کردیم.

 

قالیباف اضافه کرد: امروز در عرصه هایی دچار چالش هستیم که فرصت حضور مردم در آن عرصه ها فراهم نشده است.

 

وی گفت: باید از ظرفیت مردمی که مانند اقیانوسی خروشان است استفاده کرد و به الگویی در نحوه حکمرانی و مردمی سازی دست یافت و با مدیریت دانش حضور مردم و خیران را در مجموعه به شکل سیستمی تعریف کرد.

 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، بنا به نیاز و براساس طرح جامع و آمایش حوزه سلامت از ظرفیت خیران استفاده می شود، اذعان کرد: اولویتهای مکانی برای ساخت مراکز درمانی توسط خیران مشخص می شود و ما تلاش می کنیم با استفاده از درآمدهای مالیاتی، به این طرح ها برای تکمیل سرعت دهیم تا کار به شکل مشارکت مردم و دولت به نتیجه برسد.

 

وی وعده داد: امروز در کشور هیچ فردی نباید خارج از پوشش بیمه‌ای باشد. باید مشخص شود که چگونه از فرد بیمه شده حمایت شود.

 

قالیباف مدعی شد: در مجلس تلاش شد قانون به گونه ای باشد که بهره مندی از نظام سلامت به اندازه نیاز افراد و پرداخت حق بیمه نیز به اندازه توان آنها باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: اسرائیل با هجوم به بیمارستان معمدانی غزه قصد داشت روحیه مردم و توان ملت فلسطین را از بین ببرد اما موفق نشد.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق