استفاده از ناوگان درون شهری درصورت نیاز برای بدرقه زائرین در رور های آخر صفر
استفاده از ناوگان درون شهری درصورت نیاز برای بدرقه زائرین در رور های آخر صفر

مشهد-خط شرق-فرهمندی رئیس کمیسون حمل و نقل  در حوزه مدیریت شهر در خصوص برنامه های آخر صفر عملیاتی که برای میزبانی از عزاداری درشهر طراحی نموده ایم، در سه مرحله برنامه ریزی گردیده ، که مرحله اول استقبال و مرحله دوم حمل ونقل ترافیکی داخل شهر ومرحله سوم مرحله بدرقه میباشد.

ایمان فرهمندی گفت : با توجه به تجربه  ای که از سالهای گذشته بدست آمده است و همت وهم افزایی که بین مجموعه های مختلف ایجاد شده است یک طرح جامعه برای حمل ونقل ترافیکی که مبنای اصلی این طرح تشرف هرچه بهتر زائرین به نحوی که مسیر حرکت خودرو ها سواری به سمت حرم بسته خواهد شد  از زائرین می‌توانند از سرویس های حمل ونقل عمومی  وسرویس های برای معلولین وتوانیابان که توان پیاده روی به سمت حرم مطهر برایشان فراهم نیست در نظر گرفته شده است و بخش عظیم معابر در اختیار پیاده قرار خواهد گرفت  ود صورت نیاز مسیر های در اختیار ارژانس برای توانیابان در نظر گرفته شده است.

.
یکی مسائل پر اهمیت ورود واستان زائرین میباشد که در مبادی های ورودی استان با توجه با هماهنگی های لازمی توسط استاندار وفرماندار محترم مشهد صورت گرفته شده است.
وی اظهار داشت:از بدو ورود به استان  چگونگی در یافت خدمات به زائرین بصورت پیامکی خواهد بود که در این پیامک ها نحوه رزرو اسکان ،تهیه خورد وخوراک ،وضعیت ترافیکی ولینک بهرهمندی از خدمات وقبل حضور در شهر مشهد اطلاعات کافی در اختیار خواهد داشت و این فعالیت از نوروز آغاز ودر این ایام تکمیل شده است.
فرهمند گفت: باتوجه به کم بود ظرفیت پارکینگ ها از ورود خودرو ها به هسته مرکزی خود داری خواهیم کرد که این محدودیت ها در معابر اصلی خواهد بود .
ایشان در بحث خروج زائرین از مشهد اعلام کرد:بحث خروجی های خودرو های سواری خواهیم داشت  که توصیه می‌شود زمان خروج را در عصرترافیک ۳۰صفر در نظر گرفته نشود وخصوصی اتوبوس‌های خارج شهری  تمهیداتی  درنظر گرفته شده است.
فرهمندی گفت: لحاظ چند نکته موجب شده است که‌ تمرکز ترافیکی از نقاط خاص برداشته شود.
وهمچنین در زمان بحران در نظر داریم از ناوگان درون شهر درصورت نیاز بصورت کمکی به ناوگان برون شهر مسیر های داخل استان را پوشش خواهیم داد.ناوگان کمکی که به بهران برسیم بخشی از نیاز از اتوبوس‌های درون شهر ساپورت کنیم
رئیس کمیسیون حمل ونقل  خراسان رضوی با توجه به‌ هماهنگی های خوبی که بین دستگاه ها در برگزاری این خدمات صورت گرفته شده است اظهار کرد:در حوزه های خدمات شهری
در حوزه اسکان،توسعه بازار های روز شهرداری
در حوزه ایمنی و بهداشت محیط  تمهیدات خوبی اندیشیده شده است
فرهمند در اخراعلام  کرد:سه روز پایانی مثل اربعین سرویس دهی دهه آخر صفر رایگان وهمچنین در حوضه تاکسیرانی سرویس دهی بصورت صورت صلواتی نیز افزایش یافته است.
باتوجه به محدودیت های خودرو های سواری درتفاوت امسال از سال گذشته ۳۰ دستگاه میدل باس در اربعین خدمات رسانی خواهند داشت.

  • نویسنده : عارف عارفی