اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مساجد حاشیه شهر
اختصاص ۲۶ میلیارد تومان برای ساخت مساجد حاشیه شهر

مشهد-خط شرق-معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد: ٢۶ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های زود بازده در ساخت مساجد حاشیه شهر اختصاص یافته که هزینه‌کرد آن در اختیار شورای شهر است.

حسین باغگلی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران افزود: ۵ میلیارد تومان برای کمک به مساجد در بخش تعمیر و بهسازی در اختیار سازمان است که تاکنون ٢٢۴ مسجد در این خصوص درخواست خود را ارائه کرده اند.

معاون شهردار مشهد افزود: طی مدت مزبور بیش از ۴۰۰۰ جلد کتاب به تشکل‌ها و مساجد اهدا و ۹۰ هزار متر مربع دیوارنگاری در سطح شهر انجام شده است. در حوزه ورزش همگانی و برگزاری رویدادهای شهری تاکنون به ۲۶ هزار نفر از شهروندان ارائه خدمت شده و همایش‌های ورزشی مانند کوهپیمایی و… در قالب ۷۱ برنامه انجام شده است. در حال حاضر برنامه ورزش صبحگاهی نیز با حضور ۳۷ هزار شهروند در حال برگزاری است.

باغگلی تصریح کرد: شهرداری مشهد در حوزه خدمات اجتماعی بیش از ۱۳ میلیارد تومان حمایت از سازمان‌ها و نهادهای دولتی داشته است. در زمینه در جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان بیش از ۶۰۰۰ نفر از خدمات سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد استفاده کرده‌اند. در گرم‌خانه‌ها نیز ۵۴۰۰ نفر شب خدمت ارائه شده و ۵۰۰۰ مورد خدمات به آسیب‌دیدگان اجتماعی مشهد انجام گرفته است.

وی درباره موضوع کودکان کار عنوان کرد  :١٧٨ کودک کار از ابتدای امسال تاکنون در مشهد جمع آوری شده است، این کودکان برای ساماندهی به مراکز بهزیستی هدایت می‌شوند.

وی همچنین پیرامون جمع آوری معتادان متجاهر نیز اظهار کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی پنج هزار نفر ظرفیت در کمپهای ترک اعتیاد این کلانشهر ایجاد شده است.

باغگلی افزود: هم اینک ۶٠٠ زن در مراکز ترک اعتیاد مشهد وجود دارند که اقدامات توانمندسازی برای ٨٣ نفر از زنان بهبود یافته، انجام شده است.

رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد درباره وضعیت احداث سالن تئاتر شهر هم بیان کرد: سالن تئاتر شهر همچنان مسیر خود را ادامه می‌دهد و هر سال بودجه‌ای به آن تزریق می‌شود. امسال نیز ۱۰۰ میلیارد تومان به این پروژه بودجه تزریق شد.

  • نویسنده : عارف عارفی
  • منبع خبر : خط شرق