اجرای طرح ۲۴ ساعته ارتقای امنیت اجتماعی درحاشیه شهر مشهد و جمع آوری۱۲۴ معتاد متجاهر
اجرای طرح ۲۴ ساعته ارتقای امنیت اجتماعی درحاشیه شهر مشهد و جمع آوری۱۲۴ معتاد متجاهر

مشهد- خط شرق- ایرنا- سرهنگ احمد نگهبان، فرمانده انتظامی مشهد گفت: ۱۲۴ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در جریان اجرای طرح ۲۴ ساعته ارتقای امنیت اجتماعی از حاشیه شهر مشهد جمع آوری و دستگیر شدند.

وی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود:از این تعداد ۱۰۸ نفر معتاد متجاهر و کارتن خواب بودند که در محدوده بلوار توس و منطقه سپاد جمع آوری و برای درمان به کمپ ماده ۱۶ دولت منتقل شدند.

وی اضافه کرد: ۱۶ نفر از دستگیر شدگان نیز خرده فروش مواد مخدر بودند و در بازرسی از مخفیگاه متهمان ۷۹۶ گرم انواع موادمخدر به همراه تعداد زیادی آلات و ادوات استعمال و توزین مواد مخدر کشف و از آنها چهار دستگاه خودرو سواری و ۹ دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

او ادامه داد: این طرح در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته و در راستای اجرای رسیدگی به مطالبات و خواسته های مردمی، ارتقای احساس امنیت و ایجاد فضای ناامن برای مجرمان و هنجارشکنان توسط پلیس مبارزه با موادمخدر مشهد با همکاری کلانتری ها در محدوده بلوار توس و منطقه سپاد مشهد اجرا شد.

رمزگشایی از ۴۱ فقره جیب‌بری در مشهد

فرمانده انتظامی مشهد در ادامه اظهار کرد: در پی گزارش سرقت های سریالی در مراکز تجاری هسته مرکزی شهر مشهد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پایگاه ثامن پلیس آگاهی مشهد قرار گرفت.

نگهبان افزود: در بررسی اظهارات مالباختگان مشخص شد که سارق یا سارقان با پرسه زنی در مراکز تجاری و معابر عمومی شلوغ محدوده بلوار مصلی، خیابان شیرازی، خیابان امام رضا(ع) و بلوار طبرسی در غفلت مردم تلفن همراه را از داخل کیفشان سرقت کرده بودند.

وی اضافه کرد: در بررسی اظهارات مالباختگان و تصاویر به دست آمده از دوربین های مدابسته محدوده سرقت ها،سرنخ هایی از ۲ زن با ماسک به دست آمد و متهمان شناسایی و حین سرقت دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت:در بازرسی از کیف همراه متهمان، ۶ گوشی سرقتی و در مخفیگاه آنها در یک مسافرخانه در محدوده خیابان شارستان هفت دستگاه گوشی تلفن همراه، سه عدد حلقه طلا، ۱۱ عدد قاب گوشی های تلفن همراه و تعدادی کارت عابربانک کشف شد.

نگهبان افزود: متهمان به ۴۱ فقره جیب بری تلفن همراه و وجوهات نقد داخل کیف بانوان در شهرهای مشهد، نیشابور، سبزوار، شاهرود و سمنان طی ۲ ماه گذشته در مراکز شلوغ تجاری و معابر عمومی از جمله ایستگاه های اتوبوس اعتراف کردند و در این خصوص تاکنون ۱۱ مالباخته از استان های مازندارن، گیلان، کرمان، تهران و همدان شناسایی شدند.