آغاز اجرایی ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاها
آغاز اجرایی ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاها

مشهد_خط شرق_ همزمان با هفته دولت عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاها آغاز شده است


یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در خصوص افتتاح واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان، گفت: واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال افتتاح می شود که هزار و ۱۲۰ واحد از آن مربوط به حاشیه شهر مشهد است.
وی افزود: سهم ابلاغی استان از نهضت ملی مسکن ۳۹۱ هزار واحد مسکونی است که ساخت ۱۹۵هزار واحد از این تعداد به عنوان مسکن حمایتی در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه، ثبت نام ۱۲۶هزار نفر نهایی شده است، تصریح کرد: تامین زمین به عنوان نخستین مولفه در این حوزه بسیار مورد تاکید است.
مدیر ارشد استان خراسان رضوی، اضافه کرد: تا کنون بیش از ۴ هزار هکتار زمین برای ۱۸۰ هزار واحد مسکونی تامین و ۱۸۹ سایت در استان آماده سازی شده است و برای صدور پروانه رایگان نیز توافقاتی با ۶۵ شهرداری در خراسان رضوی صورت گرفته و خدمات نظام مهندسی نیز رایگان است.
وی ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی ساخت بیش از ۲۳ هزار واحد مسکونی در روستاها آغاز شده است.
نظری گفت: ۲ هزار و ۲۹۷ مورد ثبت نام در واگذاری مسکن طرح جوانی جمعیت نیز نهایی شده و هزار و ۴۸۴ مورد از این تعداد واگذار شده است.

قلندر شریف:از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای حمایت می‌کنیم

محمدرضا قلندر شهردار مشهد نیز درباره مجتمع طرح مشارکتی یادآور شد: در زیربنای این مجتمع بیش از ۲۸۲ هزار مترمربع است که در منطقه رسالت ۸۱ احداث شده است.
وی افزود: این مجتمع بزرگترین طرح مشارکتی شهرداری مشهد است و جذب سرمایه‌گذار و ورود به پروژه‌های مشارکتی یکی از سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه اقتصادی است.
وی اضافه کرد: از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به‌ویژه در مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای حمایت می‌کنیم.
ایرنا نوشت؛همزمان با هفته دولت، به دستور رئیس جمهور ۱۰۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در سراسر کشور بهره‌برداری و افتتاح می‌شود که ۹ هزار و ۴۷۷ واحد مسکونی از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.
افتتاح‌ طرحهای مسکن در هفته دولت شامل واحدهای مسکونی نوسازی شده در بافت‌های فرسوده، خود مالکی، مسکن روستایی و مسکن‌های حمایتی دولت و واحدهای باقی مانده مسکن مهر در سراسر کشور است.

  • نویسنده : فهیمه متولی
  • منبع خبر : خط شرق