آرد آزاد خریدم نان گران میفروشم / تخلف محض است
آرد آزاد خریدم نان گران میفروشم / تخلف محض است

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: در مورد نان هیچ گونه افزایش قیمت مصوبی اخیرا وجود نداشته و اگر موردی وجود داشته باشد تخلف گرانفروشی است.

.

به گزارش پایگاه خبری خط شرق ؛ محمدرضا اورانی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار حوزه ستادنظارت بر قیمت بازار ما اظهار کرد: افزایش قیمت نان صرفا در کارگروه گندم آرد و نان بررسی و تصویب میشود.

وی افزود: قیمت مصوب،نوع پخت و وزن نان بایستی در تابلوی قیمت هر نانوایی در معرض دید مشتریان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در مورد برنج خصوصا انواع ایرانی و مرغوب، افزایش قیمت قبل از سال اتفاق افتاده است عنوان کرد: که از مبادی تولید و شالیکوبی ها و انبارها شروع میشود و در این سطح معمولا قیمت بر اساس عرضه و تقاضا میباشد.

وی تصریح کرد: عمده فروشان و خرده فروشان در خرید و فروش برنج موظف به رعایت ضرایب سود مصوب عمده فروشی و خرده فروشی هستند که ملاک عمل فاکتورهای خرید معتبر می باشد.

اورانی در خصوص نانوائیهایی که اعلام میکنند آرد آزاد میخریم و اقدام به گرانفروشی میکنند تماما تخلف است

وی خاطرنشان کرد: مراتب پیگیری شده و جمعا ۴۴ مورد شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی پلمپ گردیده اند؛بدیهی است با موارد مشابه نیز برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تاکید کرد:در کارگروه اقدام مشترک با ریاست استاندار محترم و در شهرستانها فرمانداران محترم، محل برنامه ریزی، اولویت بندی، و اقدامات مشترک برای همه دستگاههای نظارتی است.

اورانی با اشاره به گشت های مشترک بازرسان سازمان جهاد کشاورزی با روسای شعب تعزیرات حکومتی گفت: پلیس امنیت اقتصادی،پلیس امنیت عمومی، بسج اصناف، اتحادیه های صنفی، اتاق تعاون و یا بازرسان سازمان صمت،به صورت مستمر برنامه ریزی و اقدام میشود و با هرگونه گرانفروشی و یا سایر تخلفات از جمله احتکار برخورد میگردد.

  • نویسنده : سیدجلال مظلوم
  • منبع خبر : خط شرق