آخرین وضعیت پرداختی های سازمان بیمه سلامت ایران به موسسات درمانی طرف قرارداد
آخرین وضعیت پرداختی های سازمان بیمه سلامت ایران به موسسات درمانی طرف قرارداد

صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی و مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

محمد هاشمی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران در رزمایش سایبری بیمه سلامت ایران با اشاره به آخرین اعتبارات تخصیص داده شده به سازمان بیمه سلامت گفت: در سال گذشته از مجموع اعتبارات مصوب دولت، ۲۲ درصد آن به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است که این موضوع آثار منفی در پرداخت مطالبات موسسات ارائه دهندگان خدمات درمانی در سال ۹۸ داشته است.
وی افزود:مجموعه بدهی بیمه سلامت در سال ۹۸ به بیمارستان‌های دانشگاهی حدود سه ماه می باشد و مطالبات داروخانه‌ها و بیمارستان های غیردانشگاهی تا پایان بهمن ماه پرداخت شده و کلیه مطالبات پزشکان، دندانپزشکان و پاراکلینیک تسویه شده است.
وی گفت: اتفاق خوبی که در سال گذشته رخ داده این است که مطالبات سال ۹۷ بخش های دولتی دانشگاهی پرداخت شده است و تنها مطالبات مربوط به حفظ قدرت خرید اسناد خزانه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان باقیمانده است که معادل هشت روز از عملکرد دانشگاه هامی باشد و به محض تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
هاشمی بیان کرد: بودجه مصوب هیات دولت برای امسال در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که تا کنون می بایست چهار هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان بابت سه ماه از محل یارانه ها تامین می شده اما تنها حدود۲۸۷۰ میلیارد تومان از این اعتبارات تخصیص داده شده است.
او گفت: هزینه بستری ها در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ حدود هشت درصد کاهش پیدا کرده است و ما توانسته زیان انباشته این سازمان را به میزان ۵۰ درصد کاهش بدهیم.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: در حال حاضر صد درصد مطالبات فروردین و اردیبهشت ماه ۹۹ و ۷۰ درصد مطالبات خردادماه و در بخش غیراز دولتی دانشگاهی و مطالبات دارو خانه ها، بیمارستان ها، پزشکان و پاراکلینیک سال ۹۹ نیز لغایت پایان خردادماه ماه تسویه شده است.

  • نویسنده : خبرنگار سیدجلال مظلوم
  • منبع خبر : خط شرق مشهد