نخستین دوره جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی برگزار می شود
نخستین دوره جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی برگزار می شود

خط شرق_ دست مریزاد، مشهد، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی طی نشستی با حضور جمعی از اهالی رسانه، جزئیات طرح انتخاب شهردار برتر استان در سال ۱۴۰۲ را شرح داد.

به گزارش خط شرق به نقل از روابط عمومی نخستین رویداد جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی، جواد خدایی، در نشست خبری رویداد اظهار کرد: در راستای طرح تحول مدیریت شهری استان، نخستین دوره رویداد “جایزه شهردار برتر استان خراسان رضوی” در تاریخ ۲۴ اسفندماه در آستانه روز شهردار در مشهد با همکاری معاونت امور عمرانی استانداری برگزار خواهد شد.

وی افزود: استان خراسان رضوی، استانی دارای بیشترین تعداد شهرداری در کشور است و طی این رویداد، شهرداران ۹۶ شهر در استان خراسان رضوی با ارائه دستاوردها و توفیقات خود در محورهای ۸‌گانه به رقابت با یکدیگر می‌پردازند. در سطح استان در بخش امور عمرانی شبکه‌ مسائلی در حوزه‌های مختلف در نظر گرفته شده که متشکل از ۲۱ مسئله است از ناترازی انرژی گرفته تا چالش‌های حوزه آب‌؛ اما یکی از مسائل و چالش‌های جدی در سطح استان و حتی کشور، مسئله چالش‌های مدیریتی در شهرها و شهرداری‌ها است به ویژه با محدودیت‌هایی که در بحث تامین مالی یا ضعف‌هایی که در قوانین و زیرساخت‌های مدیریت شهرداری‌ها وجود دارد‌.

وی افزود: از همین جهت یکی از ۲۳ طرح مدیریت عمرانی استان، طرح تحول مدیریت شهری است که یکی از پروژه‌های آن، شناسایی، معرفی و حمایت از مدیران شهری موفق در سطح استان است و به طبع رویداد “جایزه شهردار برتر استان” با هدف ارزیابی دقیق از عملکرد شهرداری‌های استان به ویژه شخص شهردار و پایش سیاست‌های کلی نظام مرتبط با شهرداری‌ها و مدیریت شهری و همچنین ماموریت‌هایی که مردم به صورت ذاتی از شهرداری‌ها انتظار دارند برگزار خواهد شد و به این اهداف تحقق خواهد بخشید.

خدایی یکی از اساسی‌ترین اهداف رویداد “جایزه شهردار برتر استان” را معرفی و حمایت از الگوهای موفق دانست و ادامه داد: ارزیابی شهرداران در ۸ محور تخصصی و یک محور ویژه صورت می‌گیرد؛ محورهای تخصصی عبارتند از نهضت ملی مسکن، بازآفرینی شهری، کسب درآمدهای پایدار، عمران شهری، حمل و نقل و ترافیک، هوشمندسازی و نوآوری شهری و مشارکت مردمی و محور آخر به عنوان جایزه ویژه، محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی تصریح کرد: فراخوان جایزه از ۱۴ اسفندماه منتشر شده و تمامی شهرداری‌های استان در جریان رویداد قرار گرفته‌اند و تا انتهای هفته جاری برای بارگزاری و ارائه مستندات در قالبی که از طریق سامانه در اختیارشان گرفته اقدام کنند.

خدایی در خصوص جزئیات نحوه داوری و جوایز رویداد اذعان داشت: اطلاعات دریافتی توسط ۴ داور اصلی از چهره‌های متخصص ملی و استانی در عرصه‌های علمی، مدیریتی و فنی و یک داور از دستگاه مرتبط در ۲۱ اسفندماه ارزیابی می‌شود و به برگزیده هر محور، “جایزه شهردار برتر” اهدا خواهد شد.

وی تاکید کرد: به برگزیدگان مدال افتخار شهردار برتر و لوح سپاس استاندار خراسان رضوی اهدا خواهد شد. همچنین به دلیل مشارکت مجموعه مدیریت شهری، لوح‌ و نشان افتخار به رئیس شورای اسلامی شهر شهردار منتخب اهدا خواهد شد.

خدایی در پایان در خصوص داوران این فستیوال گفت: داوران اصلی عبارتند از مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور، دکتر محمدرحیم رهنما استاد دانشگاه در حوزه برنامه‌ریزی شهری، دکتر سیدمحسن شوشتری مدیر عامل اسبق قطار شهری مشهد و مدیر اجرایی عمرانی حوزه شهری، علیرضا خادم پیر شهردار پیشکسوت و مدیرکل سابق دفترشهری استان خراسان رضوی.

  • منبع خبر : خط شرق